MyAd

2017. február 16., csütörtök

Kitől fogadj el tanácsot? - A LÁTSZAT CSAL

A testépítés tipikusan látványsport, ez nyilvánvaló. Arról szól, hogy ki az izmosabb, ki a szálkásabb, kinek jobbak az arányai, magyarán: ki néz ki jobban. Mindenki, aki elkezdi, kivétel nélkül a külsején akar változtatni. Vagy azért, hogy a csajoknak imponáljon (bár akinek ez a célja, az inkább gyúrjon arra, hogy legyen pénze egy BMW-re), vagy azért, hogy ne baszogassák többet a suliban a nagyobb srácok, vagy csak azért, hogy ő is raj csávó legyen a diszkóban, mert neki is ráfeszül a pajszerre a póló. De hogy a hölgyeket se hagyjuk ki, náluk is hasonló a motiváció; laposabb has, kerekebb segg, feszesebb combok, ezek a fő céljaik, amiért lemerészkednek a terembe.

Ebből a hozzáállásból aztán egyenesen következhetne, hogy az ért a legjobban a testépítéshez, aki a legjobban néz ki. De a feltételes mód nem véletlen, ugyanis ez a dolog azért mégsem így működik valamiért. Távolról sem. A testépítésben ugyanis fokozottan igaz, ami azért más sportokra is megáll; közbeszól a genetika és a koksz. („Jajj, már megint az a kurva koksz! Nem unod még?” Én igen, de sajnos a testépítők nem. Azért olvass tovább, meglátod, jó lesz.)

2017. február 10., péntek

Izolálj, ha kell!

Megfigyelted már, hogy a kajakosoknak milyen erős a háta a többi izmához képest? A bringásoknak a combja? A szkanderosoknak a karja, a teniszezőknek meg a domináns oldala a másikhoz képest? Ráadásul annak ellenére, hogy nyilvánvalóan mindegyik sportban igyekeznek a test többi részének is valamilyen terhelést biztosítani ez edzéseken (jellemzően súlyzók révén), mert a nagyfokú aránytalanság és az izomegyensúly felborulása idővel sérülésekben bosszulhatja meg magát.

De ezekből a példákból is tisztán látszik, hogy a test azt az izmot fejleszti a legjobban, amit a legnagyobb terhelés ér, és nincs csodálatos önszabályzó rendszere (legalábbis nem olyan mértékben, ahogyan azt sokan hiszik), ami például nem engedi a karodat nőni, ha nem növeled a fekvenyomásban az erőd. És persze fordítva sem törvényszerű a dolog, tehát ha fejlődik a fekvenyomásod, az nem feltétlenül fogja különösebb mértékben fejleszteni a karodat.

2017. január 29., vasárnap

Vércsoport diéta - CÁFOLVA

Kritikai attitűdöm ellenére néha hajlamos vagyok a naiv optimizmusra. Hajlamos vagyok azt hinni, hogy egyes már elterjedésükkor is nevetséges és átlátszó áltudományos módszerek már régen kimentek a divatból. És amikor ebben a tudatban megnyugodva hátradőlök a hányatott sorsú Telma főnöki székemben (soha ne vegyetek ilyet, egy kalap szar), hogy végigpörgessem a nekem írt üzeneteket és ask.fm kérdéseket, szembesülök a szörnyű valósággal. „Mi a véleményed a vércsoport diétáról?” „A vércsoport diéta szerinted ér valamit?” „Miért követi számos hazai fitneszmodell a vércsoport diétát, ha annyira rossz?” Öt perc sírás az asztal alatt, aztán a tettek mezejére lépés. (Ne értsetek félre, nem a kérdezőkre vagyok kiakadva, hanem azokra, akik a baromságokat terjesztik.)

2017. január 21., szombat

A LEGNAGYOBB ÁTVERÉS - Az edzés utáni étkezés mítosza

Átbasznak téged. Igen, téged ott a gép előtt vagy a telefonnal a kezedben, aki ezt a cikket olvasod. Hétről hétre, napról napra lehúznak, és elveszik a pénzedet. Egyenesen a zsebedből szedik ki mindenféle hazugságokkal és megtévesztéssel. Lényegében azzal zsarolnak téged, amit az egyik legjobban féltesz, és amiért a legtöbbet dolgozol, izzadsz, gürcölsz és edzel: az izmaiddal. Hogy kik? Hát a táplálékkiegészítő gyártók! Mily’ meglepő…


A legutóbbi cikkemben arról volt szó, hogy több okból is mennyire felesleges fehérjeporokat vásárolni, mert ha az étkezésed rendben van, akkor semmi szükséged arra, hogy edzés után vagy bármikor máskor turmixot iszogass. A cikkben érintőlegesen kitértem arra is, hogy az edzés után nem kell gyors szénhidrátot, azaz cukrot fogyasztani, valamint arra, hogy nincs olyan, hogy anabolikus ablak. De most egy kicsit bővebben fogok erről a témáról értekezni, hogy véglegesen eloszlassam a fejekben azt az elképzelést, hogy az edzés utáni egy-két órában mindenképpen, kényszeresen tápanyagot kell juttatni a szervezetünkbe, különben az univerzum magába roskad. Vagy legalábbis az izomzatunk mindenképpen.

2017. január 17., kedd

Mi a fasznak veszel fehérjét?

Korábban volt már egy cikkem „Mi a fasznak veszel tömegnövelőt?” címmel, amit sokan olvastatok, szerettetek, de talán nem döntögettem vele akkora tabukat, mint amekkorákat a mostanival készülök. A tömegnövelőről ugyanis azért elég sokan tudják, hogy egy „hülyebiztos” termék; raknak bele valamennyi fehérjét, valamennyi szénhidrátot, aztán jó lesz az a parasztnak akkor is, ha 60 kilós egyszálbélű, meg akkor is, ha 100 kilós és zsíros. A lényeg, hogy jusson a testébe edzés után valami tápanyag, ha már képtelen magának összekotyvasztani egy személyre szabott turmixot.

2017. január 9., hétfő

Hogyan nézzek ki jól? - Egy cikk a csajoknak

Ha alakformálásra kerül a sor, akkor a nők hajlamosak túlpörögni a témát. Ilyen zsírégető, olyan anyagcseretípus, ilyen speciális popsiedzés, olyan intervallum kardió, 90 napos zsírégető program, 30 napos narancsbőr program, vércsoportdiéta, reverse diet, „jujj, vajon az édesítő kivált-e inzulinreakciót, amitől leáll a fogyás” jellegű aggódások, és még sorolhatnám. Tény, hogy ezek nem mind hülye dolgok (csak részben), de az is igaz, hogy sokan sokkal többet gondolnak bele az apró részletekbe, mint kéne, miközben magát a rendszert nem látják át egészében. Pedig az lenne az igazán lényeges.

2016. október 25., kedd

Amikor menni kell - Ultimate Brutal Hardcore Motivation

Minden zsigeredben tudod, hogy elérkezett a pillanat. A gyomrodból indul a remegés, de minden sejteden végigfut ez a bizsergető, feszítő érzés. Itt az idő, menni kell. Egy feladat vár rád, egy kötelesség, amit nem lehet halogatni és görgetni magad előtt. Egy küldetés, amit itt és most teljesíteni kell, egy inger, aminek engedni kell. Sőt, muszáj! Ez felsőbb utasítás, nem te akartad, hogy így legyen, a benned lakozó ösztön vezérel ezen utadon. A legbensőbb késztetéseidnek engedsz, amikor erre vállalkozol.