MyAd

2017. május 23., kedd

EGYÉL, AMIT AKARSZ - A Flexible Dieting trükk

Kezdjük egy vallomással. Annak idején, amikor a Flexible Dieting felütötte a fejét a tengerentúlon, nemhogy szkeptikus, hanem ellenséges voltam vele szemben. Hát mi az, hogy azt eszel, amit akarsz? Hát mi az, hogy nem kell a csirke-rizs-zöldség triumvirátus előtt hódolnod, ha jól akarsz kinézni? Micsoda szentségtörés! No meg az ételek által kiváltott hormonreakciók, az inzulin, meg az apám fasza. Hát igen, valami ilyesmi zajlott bennem, ami nem csoda, hiszen a tisztán kajálást olyan szinten és mélységben verték bele a gyúrós társadalomba, hogy annak hatásai elől én sem menekülhettem. Ez persze alapjaiban véve nem is akkora gond, de azért ne rohanjunk ennyire előre.

Szóval bár kezdetben nem néztem jó szemmel erre az elképzelésre, de ahogy idővel egyre jobban kinyílt a szemem hála a rengeteg olvasásnak, kutatásnak és kísérletezésnek (és az életem egyes eseményeinek), kezdett megdőlni a korábbi álláspontom. Ebben nagyban segített olyan dolgok felismerése, minthogy a fehérjék is kiváltanak éppenséggel inzulinreakciót, némelyik nem is akármilyet, mindamellett, hogy az összkép tekintetében (már ami a fizikum alakulását illeti) ez kurvára nem számít semmit. Akkor tényleg ehetsz, amit csak akarsz? Igen, bár attól függ, mi a fontos számodra.

2017. április 19., szerda

A kokszolás abszurditása a hobbi testépítésben

Annyira elterjedt már a hobbi testépítésben a dopping, hogy néha már fel sem tűnik, hogy mennyire abszurd is ez az egész helyzet. Emberek kockáztatják az egészségüket, és préselnek ki magukból egyre nagyobb teljesítményt (jelen esetben ezalatt csak annyit értek, hogy egyre nagyobb izomzatot, a konkrét teljesítményt, pontosabban munkát a dolog mögött most ne feszegessük) illegális szerek használatával, hogy... De tényleg, miért is?

2017. április 8., szombat

Csak a súly, bazdmeg!

Biztos ti is találkoztatok már a jelenséggel, hiszen mostanában sajnos egyre könnyebb. MINDEN A SÚLY!!! Üvöltik lényegében virtuálisan az „elmélet” hívei mindenki arcába minden fórumon, amihez hozzáférnek a neten. „Nem nő a hátad? Több súlyt neki? Nem nő a lábad? Több súlyt neki! A súly minden, nem fogod fel?” Nem, bazdmeg, nem, mert még mindig nem akarok erőemelő lenni, bocs.

2017. április 2., vasárnap

Egy másik gyúrós naplója

Mostanában nem eszem reggelit. Sőt, igazából egész nap nem eszem semmit, csak este egy egy órás táplálkozási ablakban viszem be a napi kaját, mert olvastam, hogy ez a böjtölés jó a szervezetnek, mert egyszerre égetek zsírt, meg építek izmot, meg tovább is fogok élni, meg ilyenek. Ez, amit csinálok, a Harcosok Étrendjének továbbfejlesztett verziója, az Elit Spártai Különleges SWAT-os Harcosok Speciális Étrendje. Ez azon alapul, hogy a spártaiak legkülönlegesebb harcosai annyit harcoztak egész nap, hogy csak egy órájuk volt enni, de ennek ellenére, vagy pont ettől kibaszottul izmosak voltak, meg szálkásak is, és tudományosan, meg evolúcionáriusan is bebizonyította számos kutatás, hogy ez nagyon jó a testnek.


A lényege, hogy abban az egy órában igazából akármit ehetek, meg makrót sem kell számolni, meg a kaja minősége is tökmindegy, mert igazából úgyis csak a makrók számítanak, de itt még azok sem, mert egész nap böjtölök, így mindenből izom lesz, meg minden zsírt éget. Úgyhogy azt szoktam csinálni, hogy beverek tizenkét tábla Milkát, aztán kész. Azt mondod, hogy abban kevés a fehérje? Hát azért, mert tudományilag segghülye vagy. Már régen bebizonyították, hogy csak a tápkieg ipar akarja, hogy sok fehérjét egyél, igazából bőven elég a fejlődéshez 0,53 g/tskg fehérje. Aki annál többet eszik, az egy gyökér agymosott, aki nem követi a legújabb trendeket.

2017. március 17., péntek

Egy gyúrós naplója

Mostanában eléggé elkurvult ez a sport. Mindenféle kis okostojás tűnt fel fenséges sportunk egén, akik köcsög tanulmányokat, meg tudományos cikkeket lobogtatnak, hogy ez így van, az meg úgy van, azt hiszik, ők szarták a spanyolviaszt. Az egyik legújabb, hogy edzés után nem kell fehérjét inni. Nem kell fehérjét inni, vágod? Mi ez a baromság? Hogy a kurva anyámba ne kéne? Akkor mi a faszért árulják a fehérjét a gyúrósoknak, ha nem azért, mert meg kell inni? Kenjem a hajamra, vagy mi? Gyökerek. Az edzés után semmi sem kell gyorsabban az anabolikus ablakban, mint egy jó tejsavófehérje turmix vitargoval, BCAA-val, glutaminnal, kreatinnal, HMB-vel, mindez megbolondítva egy kis marhafehérjével és egy csipetnyi tömegnövelővel is, biztos, ami biztos. Jó masszív turmixot szoktam kikeverni, van benne vagy 130 gramm fehérje, de hát kell a cucc egy bitang testbe. A sok kis szakértő meg ne igyon turmixot, aztán maradjon olyan göthös, amilyen. Tiszta szégyenek. Meg amúgy is, hogyan vigyem be a napi 4 g/tskg fehérjét, ha nem iszok turmixot? Észkombájnok.


2017. március 8., szerda

Most akkor mi a fene van az időszakos böjtöléssel? - A VÉGSŐ KONKLÚZIÓ

Tévedni emberi dolog, én pedig ember vagyok, úgyhogy minden tényező adott. Annak idején írtam egy cikket az időszakos böjtölés ellenében (amit ide kattintva olvashatsz el: klikk ide!), és eléggé lehúztam sok szempontból. A kételyeim egyrészt reális felvetések voltak, másrészt tagadhatatlanul a magyar fitneszközéletben minden irányból belém (és belénk) vert dogmatikus gondolkodás folyományai. Az a tipikus kognitív disszonancia reakció, amelyet oly előszeretettel diagnosztizálok másokon, engem is utolért akkor. Én sem szeretem belátni, hogy amibe éveken át annyi energiát öltem (kaja porciózása, dobozolása, cipelgetése, három óránkénti kényszeres evés) mind hiábavaló volt. Vagyis inkább csak szimplán felesleges.


Mindazonáltal a cikk vége felé a mostanihoz valahol hasonló következtetést vontam le anno (nem mind arany, ami fénylik), illetve mentségemre szóljon, hogy az időszakos böjtölés (intermittent fasting, röviden IF) olyan erőszakosan, és minden mást lefitymálóan robbant be a köztudatba, ami erős ellenállást váltott ki belőlem, és ami egyébként – majd meg is látjátok – nem volt minden alapot nélkülöző. Minden akciót valami hasonló méretű reakció követ. Ezzel együtt az időszakos böjtölés bár nem a táplálkozás Szent Grálja, de nem is ördögtől való. Hogy miért is? Ugorjunk neki, és megtudod.

2017. február 20., hétfő

Izomépítés és zsírégetés egyszerre - A NAGY TRÜKK

Ha az ember olvasgatja a külföldi szakirodalmat, és nyomon követi az amerikai trendeket, akkor mindig érdekes dolgokra bukkanhat, amikkel azért is érdemes tüzetesebben foglalkozni, mert ami egyszer a tengerentúlon elterjed, az idővel ide is beszivárog. Ami most éppen a legújabb őrületté kezd válni, az annak a dogmának a megdöntése, hogy nem lehetséges egyszerre zsírt égetni és izmot építeni. Valóban született egy új módszer? Vagy csak egy újabb baromsággal hülyítik a népet az élelmes guruk néhány kattintásért és dollárért? Nézzünk utána!