MyAd

2016. szeptember 24., szombat

Tömegnövelés és szálkásítás - A nagy hazugság

Amikor az ember belekóstol a testépítésbe, elsőként ismerkedik meg eme két fogalommal: tömegnövelés és szálkásítás. Csinálgatja is, halad is, hiszen még kezdő, és ilyenkor kistúlzással mindentől halad az ember – ismerjük már jól ezt a frázist, amiben egyébként valóban sok igazság van.

De aztán eljön egy pont haladó korunkban, amikor egy furcsa körforgásba kerülünk. A tömegnöveléskor elég jól beizmosodunk, de sajnos zsírosak is leszünk. Szálkásításnál meg tök fasza, almát lehetne reszelni a hasunkon, de a zsír mellett a vastagság is eltűnik. Haladtunk persze valamennyit (jó esetben!), de ez jóval az elvárásaink alatt van.

2016. szeptember 15., csütörtök

Miért számít, hogy ki kokszol és ki nem?

Ha feltűnik a neten egy kép vagy egy videó, amin egy lepukkant teremben izmos srácok edzenek elszántan a körülményekkel dacolva, amin egy versenyen valaki hiányzó végtaggal, mégis izmosan lép színpadra, vagy amin egy látványos átalakulásnak lehetünk szemtanúi, a kommentelők két részre szakadnak. Az egyik felük elismerően nyilatkozik az adott teljesítményről és akaraterőről, miközben a másik felük „kokszol” felkiáltással magyarázza a látottakat, amire ez előzőek nekitámadnak utóbbiaknak, hogy de hát attól még a kemény munka, csináld utána, te mit tettél le az asztalra stb.


Hogy hol az igazság? Az most tök mindegy, azt majd eldöntöd te, én csak feltárok neked egy aspektust a dologgal kapcsolatban. Az internet dinamikáját, a testépítés mai állását, és az emberek természetét ismerve 99%, hogy az adott személy kokszol. De ez miért is fontos? Attól még nem járt le edzeni? De. Nem tartotta a kaját? Ez már nem olyan egyértelmű, de valószínűleg de. Könnyebb dolga volt így, mintha nem kokszolt volna? Nyilván. De ettől még tény, hogy megemelte a seggét, és eljárt csinálni valamit a helyzete ellenére, legalábbis a kép, illetve a videó ezt hivatott kifejezni.

2016. szeptember 1., csütörtök

Tribulus tapasztalatok – Ér valamit a tesztoszteron fokozó?

A legnépszerűbb tesztoszteron fokozó készítmény a tribulus terrestris, azaz a királydinnye. Nagy anyagismertetőt nem óhajtok róla kerekíteni, mert akit az ilyen részletek érdekelnek, az elolvassa a neten fellelhető rengeteg jellemzés egyikét. Szóval a lényeg, hogy kaptam egy dobozzal a bodybuilderSHOP.hu-tól, miután mondtam Gigolonak, The Balkanistan Pordealer-nek (Balázs, minek választasz ilyen hosszú nevet magadnak?), hogy még sohasem próbáltam ilyesmit, és hogy őszintén szólva mindig is szkeptikus voltam ezekkel a dolgokkal.


Így aztán hozzám vágott egy Universal Nutrition Tribulus Pro-t azzal, hogy „szeggyé napi kettőt, aztán majd meglátod, jó lesz”. Úgyhogy elérkezett az életemben a pillanat így 29 évesen, hogy kipróbálok egy tesztofokozót. A Universal-nak ez a cucca egyébként a klasszikus 40% szaponinra standardizált tribulus kivonatból és tribulus porból készül. Egy kapszula 625 mg-ot tartalmaz, a javasolt napi adag az egyes ajánlások szerint 750-1250 mg, szóval a két kapszula abszolút reális mennyiség.

2016. július 23., szombat

Fitnesz pornó - A rideg valóság

Megfigyeltétek már, mi megy manapság a fitneszvilágban? Hogy kiknek van a legnagyobb közönsége, illetve a legtöbb követője akár a Facebook-on, akár az Instagram-on? A valóban hozzáértő edzőknek? Az igényes és szórakoztató tartalmat gyártó bloggereknek, vloggereknek? A kiemelkedő méretű és arányosságú fizikummal rendelkező testépítő férfiaknak, akik sok év munkával, rengeteg áldozat árán lépik át újra és újra a határaikat? Hát persze hogy nem!

2016. július 12., kedd

RENDKÍVÜLI HÍR - Nem gyúrta ki magát és nem lett személyi edző

CSV Mancika, a CsalóVilág közismert sztárja eddig egyedülálló módon nem gyúrta ki a testét, és nem lett személyi edző.


Köztudott tény, hogy ex- illetőleg aktív pornósok, valóság show sztárok, dj-k, meleg escortot vállaló heteroszexuális fiúk, árufeltöltőnek is alkalmatlan munkanélküliek előszeretettel vágnak bele színtiszta szakmai elhivatottságból korunk legnépszerűbb szakmájába, a személyi edzőségbe. Ami felettébb üdvözlendő, ugyanis személyi edzőkből nagy hiány van a piacon, és egyes elemzések szerint az lenne a legjobb az országnak, a GDP-nek és az egyéb gazdasági mutatóknak, ha legalább az ország munkaképes lakosságának az 55-60%-a personal trainer lenne. Mancika azonban eddig példa nélküli módon másképpen döntött.

2016. június 14., kedd

Kell-e edzőtárs?

Első blikkre elég egyszerűnek tűnik válaszolni erre kérdésre, ugyanis nyilvánvaló, hogy nem. Egyedül is ugyanúgy le lehet edzeni, (magamat is beleértve) rengetegen gyűrik egyedül a vasakat állandó edzőtárs nélkül, néha egy-egy közös gyakorlat erejéig az aktuális személlyel, aki éppen elfoglalta előlük a tárogató gépet. Ennyi, cikk vége, köszönöm a figyelmeteket. Na de nem, azért ennyire mégsem egyszerű ez a kérdés, illetőleg itt most értelemszerűen nem azon fogok tanakodni, hogy vajon fizikailag lehetséges-e anélkül francia rúddal bicepszezni, hogy a haverod fél méterről üvöltené az arcodba, hogy: „Még egyet, bazdmeg, még egyet, gyerünk!!!”

2016. május 30., hétfő

Eddz keményebben?

Gyakran látom fórumokon visszatérő „jó tanácsként”, ha valaki, még nem elég izmos, nem elég szálkás, nem fejlődik megfelelő ütemben, hogy: „Há’ keményebben kell edzeni, bazdmeg!” Holott néhány kivételes esettől eltekintve ez nem éppen egy jellemző probléma a hobbista testépítők körében. És itt most emeljük ki azért, hogy testépítő, mert azért az alakformálgatók, meg a fogyni vágyók körében tény, hogy ez előfordulhat, bár a legtöbbször ott is inkább valami más (egészen pontosan a táplálkozás) a probléma. De ne rohanjunk ennyire előre.